01 Julai 2008

Yang harus ada dalam Blog kamu...

Pelajar-pelajar sekalian....



Memandangkan pertandingan ini sempena menyambut bulan bahasa, saya harap kamu semua giat berbicara dalam bahasa Melayu.


Mungkin ramai yang kurang pasti apakah yang perlu ada dalam blog kamu.


Berikut saya lampirkan perkara-perkara yang boleh kamu terokai dalam penulisan blog kamu:-




  1. Perasaan dan Reaksi kamu menyahut cabaran pertandingan blogging BB2008.Langkah-langkah yang akan diambil untuk memulakan blog.

  2. Asal usul serta sejarah permainan tradisional yang telah dipilih.

  3. Cara-cara permainan tradisional itu dimainkan.

  4. Bahan-bahan dan alat-alat yang diperlukan untuk permainan itu.

  5. Kajian tentang permainan tradisional yang telah dipilih.Dapatkan pandangan orang lain seperti mengapakah ia digemari atau kurang digemari. Temuramah juga boleh dilakukan dan terdapat audio posting serta video posting dalam blog.


  6. Sebab-sebab permainan tradisional itu perlu dilestarikan dan kerelevenannya pada masa ini.

Jika terdapat kesukaran atau pertanyaan harap salurkannya dalam komen kamu di lelaman ini.













Usaha kunci kejayaan....


18 ulasan:

bb2008Haiqalistic berkata...

Cikgu....
Saya dah baca apa yang saya perlu lakukan...
Terima kasih...

bb2008sitinadiah@hotmail.com berkata...

Cikgu, saya sudah baca dan faham apa yang saya perlu lakukan dalam blog saya...

bb2008-kristie berkata...

Cikgu, saya dah baca dan faham apa yang saya perlu lakukan dan benda-benda yang harus ada dalam blog saya.

fizah! berkata...

Cikgu, saya sudah baca dan faham apa yang saya harus lalukan dalam blog saya.

nysaCheessy berkata...

Cikgu, saya sudah baca dan faham apa yang harus dilakukan. Terima Kasih cikgu. :)

Irra berkata...

Cikgu,saya sudah baca apa yang perlu dilakukan dan sudah selesai :)

bb2008_Fana@hotmail.com berkata...

Cikgu, saya sudah membaca entri cikgu. -Fana

ekah berkata...

cikgu
saya telah pun memahami apa yang harus diadakan didalam setiap blog saya.
terima kasih.

Salam Sejahtera . berkata...

Cikgu , saya sudah baca dan fahami apa yang perlu saya lakukan untuk entry-entry saya.

bb2008_hafidz berkata...

Cikgu...
Saya dah baca apa yang saya perlu lakukan.
Terima kasih.

bb2008-siti berkata...

cikgu, saya sudah pasti apa yan harus dilakukan kepada blog say. terima kasi ;)

bb2008_lynn berkata...

Cikgu..
Saya sudah baca dan memahami tugas yang harus saya selesaikan.
Hee

bb2008firdaus berkata...

Cikgu..
Saya dah baca apa yang saya perlu lakukan..
Terima kasih...

bb2008 berkata...

Cikgu,saya sudah faham apa yang saya kena buat untuk blog saya.terima kasih cikgu.

bb2008syafie berkata...

CIkgu,saya sudah fahami apa yang harus saya lakukan bi blog saya...

bb2008alif berkata...

cikgu
saya faham ape yang perlu saye lakukan.......

bb2008_hakimz berkata...

cikgu saya sudah baca apa yang saya perlu lakukan...AMIN.....

++hakim++

bb2008_hafiz berkata...

Cikgu , saya sudah baca dan memahami apa yang saya harus lakukan di blog saya...