29 Ogos 2008

Selamat Hari Guru




...Sudah lama rasanya saya tak menyambut Hari Guru...
Setiap kali tibanya hari guru
saya benar-benar rasa terharu..
bukan kerana saya guru ....
tetapi saya terkenangkan zaman saya menjadi murid dahulu...

Ramai guru yang telah mendidik saya..
ada yang kini sudah bersara...
namun jasa baik mereka mendidik saya ..
sehingga kini masih saya kenang....

baru-baru ini saya berkesempatan menjalin kembali hubungan
dengan guru-guru yang pernah mengajar saya...
semasa kami di sekolah menengah...
alangkah kecil dunia siber ini
sehingga dapat...
menjalin talian yang putus seketika dulu...
kepada sekalian guru yang pernah mendidikku...
serta rakan-rakan guru sekalian ...
dengan butiran air mata keikhlasan...

Cikgu Ernie dan Cikgu Haniza
ku ucapkan ...
Selamat Hari Guru....

Astiuri
Guangyang 2008










Tiada ulasan: